۲۶ بهمن | زمان مطالعه : ۷ دقیقه

تابحال برایتان پیش آمده که هنگام شارژ گوشی خود حس کنید باتری آن بیش از حد داغ شده است و این موضوع باعث نگرانی شما شده باشد؟ احتمالا فکر میکنید که گوشی و یا باتری شما خراب شده است اما برخی دلایل وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید مانع از افزایش حرارت گوشی خود شوید. در این مقاله سعی داریم چند مورد از اصلی ترین دلایل افزایش دمای گوشی را هنگام شارژ بررسی کنیم:

استفاده همزمان از گوشی در حال شارژ

متاسفانه یکی از مواردی که اکثر کاربران تلفن های همراه به آن توجهی نمیکنند استفاده از گوشی هنگام شارژ است که این مورد میتواند درصدر فهرست داغ شدن گوشی قرار گیرد. وقتی گوشی شما در حال شارژ‌ شدن است و شما درحال اجرای چندین برنامه مانند بازی های سنگین یا تماشای ویدیو هستید، پردازشگر و قطعات داخلی گوشی بسیار فعال می شوند که این موضوع باعث افزایش دمای گوشی میشود.

عدم استفاده از شارژر مناسب گوشی

گاهی اوقات افراد برای شارژ‌گوشی خود از یک شارژر ناسازگار استفاده میکنند که باعث میشود جریان برق نامناسبی به گوشی ارسال شود و دمای آن را افزایش دهد. طبیعتا بهترین راه استفاده از شارژ‌ر اصلی تعبیه شده در جعبه گوشی و شارژر معتبر تولید کننده است.

قرار دادن گوشی در حال شارژ در محل نامناسب

گوشی هنگام شارژ باید در سطوحی قرار گیرد که بتواند حرارت خود را تخلیه کند. قرار دادن آن روی سطوح نرم و پوشیده مانند تختخواب و صندلی می تواند دمای باتری را بالا ببرد.

محافظت ناکافی از گوشی

استفاده از کاورهای سنگین و ضخیم برای گوشی ممکن است باعث بسته شدن هوا در دوربین ها و سایر قطعات گوشی شود درنتیجه امکان تهویه مناسب برای ان وجود نداشته باشد. این کار باعث میشود حرارت داخل گوشی حبس شده و امکان خروج آن وجود نداشته باشد.

46521716

نتیجه ...

توجه داشته باشید که داغ شدن جزئی گوشی به هنگام شارژ شدن طبیعی است و جای نگرانی ندارد اما اگر این افزایش دما بیش از حد باشد می تواند به گوشی شما آسیب برساند. اگر با رعایت موارد بالا باز هم چنین اتفاقی برای گوشی شما میافتد و یا حتی این افزایش حرارت با علائم دیگری مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی و دربرخی موارد تغییر رفتار عملکرد گوشی و غیره همراه است توصیه می شود به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *